Sunday, January 10, 2010

hayya ala sollah~~


Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Sesungguhnya amal yang mula-mula sekali dihisab pada hari kiamat ialah sembahyang (solat) seseorang, jika sembahyangnya diterima maka sesungguhnya beruntunglah dan berjayalah ia, dan jika sembahyangnya tidak diterima maka kecewa dan rugilah ia. Sekiranya terkurang dari sembahyang fardhunya sesuatu, Allah berfirman:” Periksalah, adakah hamba-Ku itu mempunyai sembahyang-sembahyang sunat untuk dicukupkan dengannya apa yang terkurang dari sembahyang fardunya?” Demikianlah keadaan amal-amalnya yang lain. ”

wjud keinsafan dlm diriku lps bce hadis ni..kewajipan solat ni amt diteknkn oleh rasulullah sbb dgn slt laa dpt membimbing kite dri melakukn mksiat..
aku tertanya2 dlm hati mcm mne agaknyee amaln solt aku??adkah diterima oleh allah??adakah telah ckup smpurna???slme 6 thun aku memikul dosa n pahala aku sndri mcm mne laa timbgn amaln n dosaku ini ya allah??kecut ase hati aku ni bile trgt dosa2 yg aku tlh wt mse zman jahil aku dlu...x trtnggung n terpikul asenye dosa2 aku yg mgunung itu ya allahh...hanya engkau pengampun dosa2 ku ya allah...


Ya ALLAH,terima kasih,syukran,arigato
blogger-emoticon.blogspot.com
aku masih lagi diberi pluang utk hidup n menghmbakn diriku kepdamu...

No comments: